fotowoltaika

Branża Fotowoltaiczna — Jak Zdobyć Klientów

Proszę dodaj 5 gwiazdek

Jak pozyskać klientów z branży fotowoltaicznej?

Zapotrzebowanie na montaż paneli fotowoltaicznych ciągle rośnie, a wszystko za sprawą tego, iż energia słoneczna jest coraz częstszym źródłem, wykorzystywanym w naszych domach. Obecnie znajdziemy wiele różnych modeli paneli fotowoltaicznych, a przez to coraz bardziej wzrasta konkurencyjność na rynku. Pozyskiwanie leadów sprzedażowych z branży fotowoltaicznej nie jest prostą sprawą i wraz z rozwojem rynku, staje się coraz trudniejsze. Zachęcenie potencjalnego klienta do współpracy wymaga znajomości procesu sprzedaży, należy świadczyć usługi na najwyższym poziomie i doskonale radzić sobie z obsługą klienta. Co więc musisz zrobić, aby pozyskać potencjalnych klientów z branży fotowoltaicznej? Koniecznie sprawdź tych kilka sposobów!

Jak pozyskać leady — fotowoltaika

Leady sprzedażowe to po prostu konsumenci, zarówno pojedyncze osoby jak i firmy, które mają środki i chęci na zakup oferowanego produktu. Dodatkowo takie przedsiębiorstwo lub osoba, dobrowolnie pozostawia swoje dane na stronie, uzupełnia formularz kontaktowy lub zapisuje się na newsletter.

Warto również rozróżnić klientów indywidualnych i biznesowych. Ci pierwsi chcą zamontować panele na swoim dachu, Ci drudzy natomiast chcą sami generować prąd. Dlaczego warto oddzielić te grupy?

Proces sprzedaży w przypadku kontaktu z klientami indywidualnymi będzie wyglądał nieco inaczej, niż w przypadku firmy, dla której musimy wygenerować znacznie więcej czasu. Po rozdzieleniu obu grup przygotuj osobny proces sprzedaży i osobną ofertę.

Jak więc zabrać się do generowania leadów? Przedstawiamy kilka skutecznych sposobów, dzięki którym pozyskanie kontaktów będzie dużo łatwiejsze!

Call Center… czyli leady sprzedażowe dzięki Cold Calling

Telemarketing może odegrać dużą rolę w kontakcie z klientami zainteresowanymi instalacją fotowoltaiczną. Call center jest w stanie dostarczyć swoim klientom niemal nieograniczonych baz kontaktów. Warto więc skorzystać z pomocy konsultanta zajmującego się profesjonalnie obsługą klienta. Skorzystaj np. z usług Contact Sales. Takie rozwiązanie sprawi, że zminimalizujesz koszty działań, przy zachowaniu najwyższej jakości usług, jakie świadczy firma.

callcenter

Nasi wyspecjalizowani handlowcy dbają zarówno o obsługę marketingową jak i informacyjną. Umawiają spotkania przez telefon, a także odpowiadają za pozyskiwanie i utrzymanie klienta. Co więcej, zajmują się także obsługą infolinii, zarządzają kryzysem i prowadzą odpowiednie badania i ankiety. Uzyskasz konieczne wsparcie z zakresu pozyskiwania i obsługiwania klientów przy pomocy rozmowy telefonicznej, a także pomoc w kampaniach sprzedażowych.

Contact Sales przygotuje dla Ciebie informacje na temat tego, kim jest twoja grupa docelowa, w jakim jest wieku oraz jakie posiada wykształcenie i zainteresowania. Dodatkowo, jeżeli prowadzisz kampanie, udostępnimy Ci potrzebne bazy danych.

Pozyskiwanie potencjalnych klientów za pomocą strony internetowej i działań SEO

Zawsze, gdy chcemy trafić do grupy docelowej, np. tej zainteresowanej fotowoltaiką, ważne jest, aby dobrze zoptymalizować swoją stronę www, na której przedstawiasz ofertę, a dodatkowo prowadzić działania SEO/SEM, które wpłyną m.in. na pozycjonowanie treści w wyszukiwarce. Takie rozwiązania pozwalają pozyskiwać nowych klientów, a osoba zainteresowana łatwiej znajdzie informacje o Twojej firmie w sieci.

Tworzenie kampanii Google Ads i działania w social mediach

Reklamy w Google znacznie poprawiają efektywność naszych działań. Co więcej, aby oferta Twoich usług z zakresu fotowoltaiki była jeszcze bardziej nastawiona na grupę docelową, do jakiej chcesz dotrzeć, możesz zawęzić ją, korzystając z usługi wyznaczenia danej lokalizacji.

Warto podejmować również działania w social mediach, Facebook czy Instagram są bardzo popularnymi kanałami w internecie, które pomogą Ci nawiązać kontakt z klientem, a dzięki systematycznemu publikowaniu ciekawych treści, skutecznie zwiększasz swoje szanse na sprzedaż produktów. Social media pozwalają Ci na realizację kampanii reklamowych, które również są niezbędnym elementem promocji twojej firmy.

Content marketing

Marketing treści, czyli tworzenie wartościowego dla odbiorcy contentu, to także działanie, które ma ogromny potencjał. Korzystanie z takich form jak grafika, raport, blog firmowy, poradniki, eksperckie treści czy też wywiady, recenzje oraz opisy są niezwykle skuteczne w generowaniu leadów. Pamiętaj jednak, że wszystkie treści powinny być bezbłędne, przejrzyste, łatwe do zrozumienia oraz unikalne, nie używaj w nich także zbyt dużo słów kluczowych. Jeżeli aktywnie zamieszczasz treści, zrób dokładny research, sprawdź jakie działania podejmuje konkurencja i stwórz własną strategię!

Reklama Display

Skuteczną, ale czasami dość irytującą dla odbiorcy formą działań promocyjnych jest reklama typu display. Taką formę promocji można zauważyć na wielu stronach internetowych. Zachęca ona do kliknięcia i przenosi na docelową stronę. Dzięki temu klienci w komfortowy sposób mogą dotrzeć do firmy świadczącej usługi w zakresie instalacji fotowoltaiki.

E-mail marketing ciągle skuteczny!

Cold mailing jest często wykorzystywany jako formą docierania do nowych klientów. Polega on na wysyłaniu wiadomości mailowych, które zachęcają nowych klientów do kontaktu z firmą. Pamiętajmy jednak, że najważniejsze jest działanie według zasad RODO, a wielu klientów obawia się phishingu (ataki cyberprzestępców oparte na wiadomościach e-mail lub SMS), dlatego automatycznie może usuwać takie maile. Zadbajmy więc o wiarygodność, personalizację i pełen profesjonalizm w swoich działaniach.

Programy partnerskie w pozyskiwaniu potencjalnego klienta

Doskonałym pomysłem na docieranie do nowych, zainteresowanych grup, które chcą inwestować w panele fotowoltaiczne, jest pozyskiwanie klientów dzięki angażowaniu innych osób w zdobywanie kontaktów oraz podział zysków.

Zobacz inne artykuły

 

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *